Service, garantie & RMA

Aanmelden RMA bij Capestone

Heeft of vermoedt u een defect aan een apparaat dat u bij ons heeft gekocht, dan kunt u het terugsturen. Om zo'n RMA in behandeling te kunnen nemen, vragen we u het volgende:

Stuur vooraf een mail aan sales@capestone.nl. Vermeld hierbij:

  • soort apparaat, merk en type
  • IMEI nummer van het apparaat
  • omschrijving defect
  • kopie van de factuur (onderaan deze pagina vindt u een lijst met de standaard garantietermijnen per merk)

Deze informatie geldt voor de merken:

Merken met een afwijkende procedure

De volgende merken hebben een eigen procedure:

ALCATEL
Defecten worden behandeld door DIL. De Alcatel-dealer kan het defecte artikel aanmelden door een account aan te maken op http://www.dil.lu/referencement.php. Met dit account kunnen reparaties eenvoudig geregeld worden.

ECOM
Defecten worden behandeld door ecom instruments in Duitsland. De eindgebruiker of reseller dient dit reparatieformulier compleet in te vullen en samen met de aankoopnota en het defecte toestel op te sturen naar:

ecom instruments GmbH
Industriestr. 2
97959 Assamstadt
Duitsland


Correspondentie over de voortgang volgt vanuit Pepperl+Fuchs in Dirksland, Nederland. Na reparatie wordt het toestel weer geretourneerd aan de klant/reseller.

SONIM
Er zijn verschillende retouradressen voor Nederlandse en Belgische klanten:
 
Voor Nederland:
 
  1. Registreer de aangekochte toestellen via: http://www.sonimtech.com/    -> support    -> register warranty
     
  2. Indien defect, meldt dit bij: support@sonimtech.com (IN HET ENGELS). Vermeld duidelijk de klacht, type toestel en het imei-nummer in deze e-mail.
     
  3. U ontvangt hierna een ticketnummer m.b.t. de aanmelding van dit defecte apparaat.
     
  4. U ontvangt tevens een retourlabel (indien er sprake is van een defect) om het defecte apparaat op te sturen naar:

    Sonim - SBE
    Mikropakket Nederland B.V.
    T.a.v. Sonim

    Universiteitsweg 3-5
    3732 HX De Bilt


    VOEG ALTIJD HET AANKOOPBEWIJS ERBIJ!

    Vragen m.b.t. het aangeboden defecte apparaat? Mail naar: support@sonimtech.com. Vermeld duidelijk het ticketnummer in deze e-mail.
 
Voor België:
 
  1. Registreer de aangekochte toestellen via: http://www.sonimtech.com/    -> support    -> register warranty
     
  2. Indien defect, meldt dit bij: support@sonimtech.com (IN HET ENGELS) Vermeldt duidelijk de klacht, type toestel en imei-nummer in deze e-mail.
     
  3. Je ontvangt hierna een ticketnummer m.b.t. de aanmelding van dit defecte apparaat.
     
  4. Je ontvangt tevens een retourlabel (indien defect) om het defecte apparaat op te sturen naar:
    SONIM – SBE
    Rijksweg 19
    2880 - Bornem

    België

    VOEG ALTIJD HET AANKOOPBEWIJS ERBIJ!

    Vragen m.b.t. het aangeboden defecte apparaat? Mail naar: support@sonimtech.com. Vermeld duidelijk het ticketnummer in deze e-mail.
     

Standaard garantietermijn per merk

Alcatel 2 jaar
Cradlepoint 3 jaar (indien onderdeel van een package, dan limited lifetime warranty, zie meer info)
Ecom (Pepperl & Fuchs) 1 jaar
Encore 3 jaar                                    
Energizer 2 jaar
Huawei 1 jaar
i.safe MOBILE 2 jaar
RugGear 2 jaar
Sierra Wireless 3 jaar
Sonim 3 jaar (comprehensive warranty)
Teltonika 2 jaar          
Antennes en kabels 2 jaar
Accessoires en onderdelen 6 maanden (geldt voor alle merken)