Service, garantie & RMA

Constateert u een defect aan een apparaat dat u bij ons heeft gekocht, dan kunt u het retourneren, mits het aan de voorwaarden voldoet. Volg hiervoor de onderstaande instructies op:
 

Merken met RMA procedure via Capestone (volg stap 1 t/m 3)

  • Cradlepoint (voor routers die nog zonder package verkocht werden)
  • Encore
  • Huawei
  • RugGear
  • Sierra Wireless
  • Teltonika

Merken met een afwijkende procedure (zet stap 1 en scroll verder op de pagina)

  • Alcatel
  • Cradlepoint (voor routers die met package verkocht worden, vanaf april 2018)
  • Ecom
  • Sonim


Aanmelden RMA via Capestone (stap 1 t/m 3)

Om uw RMA in behandeling te kunnen nemen, vragen we u het volgende:
 

STAP 1

Probeer eerst of u het apparaat weer werkend kunt krijgen door het te resetten of een firmware update te geven. 

Firmware download:
Teltonika: https://wiki.teltonika.lt/view/Main_Page
Cradlepoint: https://customer.cradlepoint.com/s/NetCloud


STAP 2

Lukt dit niet, stuur dan een mail aan sales@capestone.nl om uw RMA aan te melden en wacht op ons antwoord. Vermeld in uw mail:

  • uw bedrijfsnaam

  • ​soort apparaat, merk en type

  • IMEI nummer van het apparaat

  • kopie van de factuur (onderaan deze pagina vindt u een lijst met de standaard garantietermijnen per merk)

  • omschrijving defect


STAP 3

We laten u weten of het apparaat door ons in behandeling kan worden genomen. Zo ja, dan ontvangt u een RMA nummer en kunt u het apparaat opsturen naar:


Capestone bv
Parkerbaan 2
3439 MC Nieuwegein

Producten die niet bij Capestone gekocht zijn of die buiten de garantie vallen, kunnen niet door ons in behandeling worden genomen. U ontvangt hierover bericht van ons.


Product toch niet defect?

​​Als na de RMA-behandeling blijkt dat het product geen defect vertoont, dan zijn we genoodzaakt u € 25,- onderzoekskosten en € 12,- administratie- en verzendkosten in rekening te brengen.

Dit is het geval als het apparaat volgens de specificaties van de fabrikant functioneert of als het apparaat na een reset of firmware update weer normaal functioneert.
 

 

RMA informatie voor merken met een afwijkende procedure


Alcatel

Defecten worden behandeld door DIL. De Alcatel-dealer kan het defecte artikel aanmelden door een account aan te maken op http://www.dil.lu/referencement.php. Met dit account kunnen reparaties eenvoudig geregeld worden.

 

Cradlepoint

(voor routers die als package zijn aangekocht - sinds april 2018: klik hier voor meer info over de limited lifetime warranty)
Defecten worden behandeld door Cradlepoint. U kunt contact opnemen met Cradlepoint door een account aan te maken en het probleem te melden via een ticketsysteem. Een support medewerker helpt u dan verder.

Klik hieronder als u eerst meer informatie wilt over:
  1. Cradlepoint support service
  2. Apparaat terugsturen akkoord/vervangend apparaat of niet?
  3. Technische ondersteuning, Q&A, support ticket openen (account aanmaken)

 

Ecom

Defecten worden behandeld door ecom instruments in Duitsland. De eindgebruiker of reseller dient dit reparatieformulier compleet in te vullen en samen met de aankoopnota en het defecte toestel op te sturen naar:

ecom instruments GmbH
Industriestr. 2
97959 Assamstadt
Duitsland


Correspondentie over de voortgang volgt vanuit Pepperl+Fuchs in Dirksland, Nederland. Na reparatie wordt het toestel weer geretourneerd aan de klant/reseller.

 

Sonim

Er zijn verschillende retouradressen voor Nederlandse en Belgische klanten:
 
Voor Nederland:
 
  1. Registreer de aangekochte toestellen via: http://www.sonimtech.com/    -> support    -> register warranty
     
  2. Indien defect, meldt dit bij: support@sonimtech.com (IN HET ENGELS). Vermeld duidelijk de klacht, type toestel en het imei-nummer in deze e-mail.
     
  3. U ontvangt hierna een ticketnummer m.b.t. de aanmelding van dit defecte apparaat.
     
  4. U ontvangt tevens een retourlabel (indien er sprake is van een defect) om het defecte apparaat op te sturen naar:

    Sonim - SBE
    Mikropakket Nederland B.V.
    T.a.v. Sonim

    Universiteitsweg 3-5
    3732 HX De Bilt


    VOEG ALTIJD HET AANKOOPBEWIJS TOE!

    Vragen m.b.t. het aangeboden defecte apparaat? Mail naar: support@sonimtech.com. Vermeld duidelijk het ticketnummer in deze e-mail.
 
Voor België:
 
  1. Registreer de aangekochte toestellen via: http://www.sonimtech.com/    -> support    -> register warranty
     
  2. Indien defect, meldt dit bij: support@sonimtech.com (IN HET ENGELS) Vermeldt duidelijk de klacht, type toestel en imei-nummer in deze e-mail.
     
  3. Je ontvangt hierna een ticketnummer m.b.t. de aanmelding van dit defecte apparaat.
     
  4. Je ontvangt tevens een retourlabel (indien defect) om het defecte apparaat op te sturen naar:
    SONIM – SBE
    Rijksweg 19
    2880 - Bornem

    België

    VOEG ALTIJD HET AANKOOPBEWIJS TOE!

    Vragen m.b.t. het aangeboden defecte apparaat? Mail naar: support@sonimtech.com. Vermeld duidelijk het ticketnummer in deze e-mail.
     

Standaard garantietermijn per merk

Alcatel 2 jaar
Cradlepoint 3 jaar (indien onderdeel van een package, dan limited lifetime warranty, zie meer info)
Ecom (Pepperl & Fuchs) 1 jaar
Encore 3 jaar                                    
Energizer 2 jaar
Huawei 1 jaar
i.safe MOBILE 2 jaar
RugGear 2 jaar
Sierra Wireless 3 jaar
Sonim 3 jaar (comprehensive warranty)
Teltonika 2 jaar          
Antennes en kabels 2 jaar
Accessoires en onderdelen 6 maanden (geldt voor alle merken)